Det er sangkraft der går lige i hjertet når Andrea Lykke Oehlenschlæger åbner munden i musicalen The Bodyguard. , Foto Miklos Szabo

Sangkraft lige i hjertet

Af Per Lundsgaard 13. november 2020

Langkjær Entertainment og Live Nation har sendt den danske sceneudgave af The Bodyguard rundt i landet inden den havner i Tivoli til januar - og det er i en udgave hvor sangen går lige i sjælen. 

Titel: The Bodyguard

Teater: Langkjær Entertainment og Live/Nation på Vejle Musikteater

Spilleperiode: Turne frem til 20. december - fra 21. januar 2021 - 21 februar 2021 i Tivolis Koncertsal 

The Bodyguard kan ikke byde på måske den bedste historie - og heller ikke den bedst fortalte historie, men den kan byde på en perlerække af Whitney Houstons mest berømte sange, og det gør den så også i overflod. 

Det kræver selvfølgelig en sangerinde i hovedrollen der kan mestre de mange numre, og især de smægtende ballader, men som også kan få os igennem den spinkle spændingshistorie så vi tror på den. 

Det har man i Andrea Lykke Oehlenschlæger som har en lighed med Whithey Houseton både i stemme og krop. Hun er aftenens stjerne ingen tvivl om det, og hun forfører os og holder os fanget hele aftenen i gennem. Jeg så forestillingen i London og denne præstation kan uden tvivl leve op til hvad jeg så derovre. I det hele taget er hele forestillingen i ganske god form. Manuskriptet er hvad det er, men man spiller det med en neddæmpet naturlighed der gør at vi holder af figurene. 

Johannes Lassen giver et godt solidt modspil til Andrea Lykke Oehlenschlægers mere dramatiske superstjerne, og Lea Thiim Harder er god og sympatisk som søsteren med den gode stemme der har valgt at leve i skyggen af familiens umiddelbare stjerne. David Owe er gysende sexet som stalker, og de øvrige roller er også velvalgte. 

Danserne er i høj international klasse som var det i Londons berømte West End, og Sonny Fredie-Pedersen har skabt en koreografi der veksler flot mellem Broadway, pop-show og latin-amerikanske danse. 

Jonas Bøgh har tryllet flot lys der både fungerer som koncert og musical, for forestillingen er begge dele, men i Thomas Agerholms iscenesættelse, Benjamin La Cours scenografi og i Frank Grønbæks lyddesign findes en fin balance.

Jesper Høvring har skabt nogle kostumer der både giver en hilsen til Whitney Houston men som også er deres egen ekstravagante stil. 

Det er en aften hvor man forføres af musikken og showet, og der er knald på begge dele, men man har også forsøgt at tage den spinkle historie alvorligt og derfor ender vi også med at opleve en mere helstøbt aften i teatret end man turde håbe på. 

Tjek os ud

Teater

Annonce

Bedste hotelmorgenmad i København

Er morgenmad virkelig det nye “sort”?

Nogle siger, at morgenmad er det vigtigste måltid på dagen, men graver man efter bevis for dette, ...

Hotel Skovly - en perle på Bornholm 

Endnu en påskeferie er bag os. Folk har forskellige præferencer, når det kommer til hvordan og hvad de bruger ...

Hotel Skovly ligger i nærheden af Rønne og er let fremkommeligt uanset om man bruger den offentli...

Trine Pallesen sammen med det gode orkester i forestillingen Ta' mig som jeg er om Grethe Ingemann.

Hyggelig Grethe Ingemann forestilling i Tivoli

Man kan lige nå det i aften, hvis man vil have en hyggelig og nostalgisk aften i selskab med Trine Pallesens f...

18. apr
Det er et herligt musikalsk hold der er på scenen i kabareten

Kun det bedste er godt nok

Den rigtigt gode idé med Kunstnerkabaret på Riddersalen fortsætter flot med den nyeste forestilling. 

10. apr
Smukke Gamle Scene var ramme om Operaakademiets koncert.

Operaakademiets koncert afspejler tingenes tilstand i den professionelle operaverden

Sangernes varierende niveau, sygdom og lejlighedsvist også instruktørens misgreb gjorde Operaakademiets konc...

8. apr
Der er masser af knald på 80'er farver og fest i Grand Prix musicalen Vi maler byen rød med Musicalteatret.

Grand Prix musical er stadig et hit

Musicalteatret har igen sat musicalen Vi maler byen rød op, og den er da også teatrets største succes gennem t...

7. apr